Partner wydania
Ewa Podsiadły-Natorska , 3 października 2017

Praca, praca, praca. Jak efektywnie odpocząć po stresującym dniu?

Po wyjątkowo wyczerpującym dniu w pracy trzeba koniecznie znaleźć czas na odpoczynek. Wykorzystaj którąś z naszych poniższych podpowiedzi, by poczuć się lepiej. A najlepiej skorzystaj ze wszystkich.

Weź prysznic…
… albo długą kąpiel. Ciepła woda rozluźni napięte mięśnie, usprawni ciśnienie krwi, podwyższając temperaturę ciała pomoże nam w walce z bezsennością, a także uwolni toksyny. W tym czasie spróbuj pomyśleć o przyjemnych rzeczach, zafunduj też sobie domowe zabiegi kosmetyczne. Idealnie do tego sprawdzi się kremowy żel pod prysznic z olejkiem z migdałów Love Nature. Możesz włączyć spokojną muzykę i zapalić zapachowe świece.

Idź na spacer
Nie rzucaj się w wir domowych obowiązków po powrocie z pracy. Znajdź 15–30 minut, by pospacerować na świeżym powietrzu – najlepiej po parku albo po lesie, jeśli masz taką możliwość. Spacerować możesz sama, w towarzystwie czworonoga albo koleżanki. Każda z tych propozycji pozwoli ci odpocząć. Świeże powietrze pomoże się relaksować, a nawet tak lekka forma ruchu będzie ważna dla naszego fizycznego samopoczucia.

Potrenuj
Zaskoczona? Tak, trening po pracy to sposób na relaks. Podczas ćwiczeń organizm produkuje endorfiny zwane "hormonami szczęścia" – te, gdy zalewają organizm, skutecznie poprawiają samopoczucie. Nie chodzi o to, by wylewać z siebie siódme poty na siłowni. Pogimnastykuj się w domu, wskocz na rower, potruchtaj albo wybierz się na basen. W utrzymaniu sprawności może także pomóc Kompleks Swedish Beauty Plus od Oriflame.

Znajdź czas dla swoich pasji
Będziesz nieszczęśliwa, jeśli z powodu przepracowania zrezygnujesz ze swoich pasji i zainteresowań. Każdego dnia powinnaś znaleźć dla nich czas – choćby pięć, dziesięć minut! To kwestia ustalenia priorytetów. Po prostu zdecyduj, że domowymi obowiązkami zajmiesz się za chwilę, a wcześniej naładuj akumulatory, robiąc to, co lubisz najbardziej.

Pobudź w sobie kreatywność
W ostatnim czasie na księgarskim rynku pojawiło się mnóstwo graficznych książek rozbudzających kreatywność i ciekawość świata. To m.in. kolorowanki dla dorosłych czy nietypowe poradniki, w których znajdziesz wiele zaskakujących wskazówek (np. zrób łańcuch z kolorowego papieru, maluj dłońmi czy… zaprojektuj własną planetę). Taki powrót do świata dzieciństwa wcale nie jest infantylny - wręcz przeciwnie, doskonale ćwiczy nasz umysł i wyobraźnię.

Zjedz coś smacznego
Jeśli przez zabieganie zazwyczaj jesz w biegu, postaraj się, żeby przynajmniej ostatni posiłek w ciągu dnia był smaczny i zjedzony w spokoju. Wybierz się z bliskimi do restauracji albo przygotujcie coś pysznego w domu – i cieszcie się swoim towarzystwem oraz, oczywiście, smakołykami na talerzu.

Wypróbuj medytacji
Medytacja wpływa dobroczynnie na psychikę oraz na cały organizm. Pomaga uporać się z negatywnymi emocjami, wyciszyć, odzyskać równowagę. Oprócz medytacji warto spróbować jogi, która również zapewnia skuteczny relaks dla ciała i duszy. Nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przyjdą ci fachowe portale internetowe i publikowane w sieci filmy.

Spędź czas z…
…dzieckiem albo domowym zwierzakiem. Kontakt zarówno z młodym pokoleniem, jak i psem lub kotem, pomoże ci oderwać myśli od spraw zawodowych. To znakomity sposób na szybki relaks i błyskawiczną poprawę samopoczucia. Spróbujcie nowych zabaw, cieszcie się wzajemną bliskością.