Partner wydania
"Ci, którzy są wystarczająco szaleni, by myśleć, że są w stanie zmienić świat, są tymi, którzy go zmieniają". Te słowa Steve'a Jobsa podkreślają wagę inicjatywy i zdecydowania, kiedy zaczynamy swoją przygodę z biznesem. A co z praktyką? Jeśli chcesz osiągnąć sukces, zakładając firmę – skorzystaj z doświadczeń innych i czytaj. Proponowane książki ci w tym pomogą.

Marzysz o własnym biznesie, masz nawet pomysł, ale wciąż niewiele w tej sprawie robisz. Posłuchaj Briana Tracy’ego i jego "Zjedz tę żabę". Odkładanie na później to powszechna przypadłość. Tracy, który należy do najlepszych mówców zawodowych na świecie, żabą nazywa proces, który zdaje się być powszechny: odkładanie na później. To co, marzysz o firmie? Zrób pierwszy krok teraz i natychmiast zrealizuj marzenia. W "Zjedz tę żabę" przeczytasz aż o 21 metodach podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania skłonności do zwlekania. A kiedy już zrobisz ten pierwszy krok, sięgnij dla pewności po inną książkę – "Realizacja genialnych pomysłów. Jak sprawić, by nie skończyło się na gadaniu" Scotta Belsky’ego. Te dwie powinny skutecznie poderwać cię z mentalnej kanapy i zmusić do działania.

Udało się? Teraz weź do ręki poradnik Anthony’ego Robbinsa "Obudź w sobie olbrzyma". I budź się. Masz zadanie. Bo niezależnie od branży, jaką wybierzesz, cel jest przecież jeden. Stać się niezastąpionym w swojej dziedzinie. Najpierw trzeba dać się zauważyć. Założyć fanpage na Facebooku, może kanał w YouTubie albo prowadzić bloga. Pokazywać się w roli eksperta i zapisać w zbiorowej świadomości w ten najlepszy z możliwych sposobów. Zbudować markę. A w tym specjalistką jest trenerka biznesu Joanna Malinowska-Parzydło. W jakimś stopniu to ona stoi za sukcesem Martyny Wojciechowskiej. Kto nie chciałby być marką tak silną jak znana podróżniczka? Dziś cokolwiek zrobi, zamienia to w złoto.

Malinowska-Parzydło do najważniejszych cech osoby, która ma silną markę, zalicza m.in.: odwagę, zaangażowanie społeczne, kompetencje, wierność swoim wartościom i zdolność do przekraczania granic. Podkreśla, że pracowanie na własne nazwisko zawsze się opłaci. Martyna na swoje pracuje ponad 20 lat. – Autorkę tej książki znam od samego początku mojej drogi zawodowej – była moją pierwszą w życiu szefową i kto wie, gdzie bym teraz była, gdyby nie Joanna – mówi Martyna Wojciechowska. "Jesteś marką. Jak odnieść sukces i pozostać sobą" to książka o tym, jak mądrze się rozwijać, jak dobrze zarządzać sobą na różnych płaszczyznach życia, nie tylko zawodowego, żeby osiągnąć sukces.

– Chcesz czy nie chcesz, jesteś marką. I twoja przyszłość zależy od tego, czy zdasz sobie z tego sprawę i czy nauczysz się swoją marką zarządzać – potwierdza autorytet, psycholog Wojciech Eichelberger. I dodaje: "Takie czasy. W internetowej wiosce, jaką staje się świat społecznościowych portali, komunikatorów i serwerowych chmur, całe twoje życie, wszystko co mówisz, robisz – lub czego nie robisz – tworzy twoją markę. Bo nawet gdy cię tam nie ma, to widać, że cię nie ma. A na dodatek nikt ci wtedy nie zaufa". Zaufaj Malinowskiej-Parzydło i słuchaj jej mądrych, sprawdzonych rad. W tej nielekkiej pracy przyda ci się pomoc w zarządzaniu czasem. Jest świetna książka "Siła woli" Roya F. Baumeistera. Amerykański psycholog wie wszystko o znaczeniu siły woli i samokontroli w bardzo wielu aspektach naszego życia. Taka lektura będzie idrealna na chwilowy spadek motywacji.

"Co jest miarą powodzenia firmy?" pyta coach biznesu Adam Grzesik. I zastanawia się, czy jest nią rozpoznawalność marki, innowacyjność produktu, liczba wywiadów, których jej właściciel udzielił mediom branżowym? A może po prostu pieniądze, jakie dzięki niej zarabia? Jego "Ekspert biznesu. Jak wymyślić, stworzyć i prowadzić zyskowny biznes bez środków na start" czyta się lepiej niż dobrze. Jeśli właśnie zaczynasz z nowym pomysłem biznesowym, zobacz, jak do swoich podchodzą ludzie, którzy już odnieśli sukces. Odkryj źródło ich powodzenia. Grzesik ci w tym pomoże.

Dobrze też, gdyby na koniec wpadł ci w ręce poradnik "7 nawyków skutecznego działania" Stephena R. Coveya. W Stanach ta książka sprzedała się w 10 milionach egzemplarzy. Pierwszy raz opublikowana prawie 30 lat temu, nie straciła na aktualności. Co więcej, jest jak biblia dla tych, którzy myślą o swoim sukcesie. Siedem nawyków, siedem inspirujących książek, siedem – to dobra wróżba dla biznesu.